Què és el ROI i per què hauríeu de tenir en compte
El terme ROI es refereix al retorn de la inversió, és a dir, és una mètrica que Compareu els avantatges obtinguts amb el cost que ha significat la creació i la promoció del contingut. El seu objectiu, per tant, és mesurar la rendibilitat i l'efectivitat d'una estratègia de màrqueting de contingut.
En conseqüència, és imprescindible saber calcular el ROI en el màrqueting de contingut Per assegurar -se que el vostre esforç econòmic resulta rendiblei contribuirà significativament als vostres esforços.
Perquè no es recomana ni sostenible "despesa en despeses". Per aquest motiu, de la nostra agència AMESB, com ara Especialistes en màrqueting de contingut, explicarem com es pot mesurar en el ROI en aquesta faceta de la vostra comunicació empresarial i parlarem de conceptes que potser no sabeu, però que són crucials, com ara Kpis, també informant -vos de Eines que podeu utilitzar per estudiar l'impacte Que tenen el contingut.
Índex de Continguts
El ROI en màrqueting de contingut: la fórmula
la Fórmula matemàtica Que heu d’aplicar si voleu saber calcular el ROI en el màrqueting de contingut és el següent que descriurem,
ROI és un percentatge (%) i és que resten La quantitat de la vostra inversió al retorn. Aleshores, el resultat de la resta ha de fer -ho dividir, de nou, entre la quantitat que heu invertit. A continuació, només queda multiplicar Per 100, la xifra resultant de la divisió. Així, a primera vista, l'operació pot semblar complexa, però veiem un exemple per simplificar.
Exemple de càlcul del ROI per a l'obra d'un bloc
Imagineu -vos que el primer semestre de 2025 heu gastat 1.800 euros a la Escrivint el vostre bloc, que ha dut a terme un professional per 300 € al mes, aquest és un exemple de possible contracte amb la nostra agència. Doncs bé, després d’aplicar les mesures corresponents (que s’expandirem a la secció següent), podeu comprovar -ho gràcies a la qualitat dels articles del vostre bloc, I als clients que heu atret d'aquesta manera, heu obtingut 3.000 € d'ingressos. Continuem.
Tu El guany net ha estat de 1.200 € (3.000 - 1.800), i si seguim ara la fórmula ROI esmentada, trobaríem:
- 1.200 € dividits entre 1.800 = 0,66
- 0, 66 multiplicat per 100 = 66
- ROI = 66%
Però, Què significa? Aconseguir un ROI del 66%? És bo o no indica una rendibilitat suficient? La resposta a la primera pregunta és que un rendiment de la inversió d’aquest percentatge significa que, Per a cada euro assignat al màrqueting de contingut, heu assolit aproximadament 0,66 € de benefici net.
I sí, en definitiva, es pot considerar un ROI molt competitiu; Qualsevol ROI superior al 50% és positiu i rendible, sobretot en les estratègies de contingut, on els resultats se solen veure a mitjà i llarg termini. Tanmateix, podeu Poseu -vos en contacte amb nosaltres aquí Per estudiar el vostre ROI de manera més exhaustiva, segons el vostre sector i els objectius del vostre negoci.
10 kpis clau per mesurar el rendiment del vostre contingut
Anem per parts: un KPI (indicador de rendiment clau o indicador de rendiment de claus) és un mètrica quantitativa que avalua el rendiment d’un procés Segons un propòsit específic establert anteriorment.
Aclari això, vegem què són Els KPI més importants Per establir el ROI d’una estratègia de màrqueting de contingut al vostre lloc web i bloc, especialment.
- Nombre de visites Les pàgines visualitzades
- Visitants (únic, excloent els que repeteixen), el que s'anomena "abast"
- Moment de permanència Durant la vostra visita al contingut
- Percentatge de rebiar: Els que surten de la pàgina
- Tarifa de conversió, que han realitzat alguna acció
- Tarifa de compromís, d’interacció
- Impressions: Les vegades que el contingut ha estat visible
- CTR (Velocitat de clic), o és a dir, clics
- Nous seguidors que has guanyat
- Costes de Producció i distribució: La vostra contribució monetària
Investigant i interpretant aquests paràmetres, no només rebrà informació privilegiada, sinó que també us permetrà prendre decisions informades.
Voleu portar el vostre contingut al següent nivell?
Explica'ns breument el teu negoci i les teves necessitats. Trobarem la teva solució.
Part superior superior per aprofitar l'impacte del contingut
anàlisis de Google
Com a experts en la mesura del ROI, per a nosaltres és absolutament essencial anàlisis de Google, ja que des d'aquesta plataforma podem Examineu el comportament dels usuaris al vostre lloc web, identifiqueu les pàgines, trànsit i conversions més visitades i creeu informes personalitzats.
Ahrefs
Aquesta altra opció és ideal per controlar el posicionament del SEO del contingut, analitzar paraules clau, trànsit orgànic i enllaços enrere. I ajuda a saber com evolucionen el contingut i el seu impacte.
Semrush
Una alternativa molt completa perquè investiga paraules clau, estudia la competència i us informa de backlinks. Concretament, és molt útil identificar oportunitats de millora en una estratègia de contingut.
Hubspot
HubSpot, molt reconegut en el nostre sector, detalla el cicle de vida del client, la generació de ploms i el rendiment dels continguts, amb mètriques de conversió i rendibilitat.
Hotjar
Molt interessant, perquè serveix per complementar l’anàlisi quantitativa amb mapes de calor i enregistraments de sessió que impliquen com interaccionen els usuaris.
I Amesb, Combinem algunes eines, fins i tot algunes que no apareixen en aquesta llista Per proporcionar als nostres clients una visió completa i calcular el vostre ROI d’una manera molt precisa. Si voleu conèixer la nostra manera de treballar, podeu Truqueu -nos I segur que us sorprendrà.
Com calcular el ROI en màrqueting de contingut: el ROI ideal
El ROI desitjat podria ser del 100%, cosa que implicaria tenir -ho Duplicar la inversió, però en molts casos amb els quals supera el 50%, es pot considerar molt positiu, tal com hem ressaltat anteriorment. Tot i això, el 100% no és l’objectiu final, perquè Podeu aspirar a més del 500%. I no és inabastable en les grans campanyes de màrqueting.
L’òptim, però, sempre depèn de cada cas, del context i de les expectatives de rendibilitat, aspectes que sempre estudiem a la nostra agència. Perquè, per a nosaltres, el màrqueting de contingut ho ha de fer Deixa de ser una despesa a mitjà termini per convertir -se en una inversió intel·ligent. De debò, no descuidis el contingut; Us poden denunciar molt més del que creieu.
I no us oblideu xarxes socials. Aquí tienes unas pistas para que tu inversión en ellas también sea beneficioso para tu empresa: Tendencias en redes sociales 2025: adelanta a tu competencia.