No n’hi ha prou amb mirar el nombre de seguidors
En general, es podria afirmar que l’influenciador ideal és qui és qui Comparteix els valors d’una marca, té una audiència que els interessos (encara que no siguin massius), publiquen contingut de qualitat -i original- i és capaç de mantenir el compromís amb el pas del temps. Però aquestes entrades no es poden comprovar a un sol cop d'ull, però és necessari analitzeu -los detingudament perquè la campanya tingui èxit.
Els influents han de ser, en definitiva, ambaixadors de la vostra empresa, Un pont entre el vostre negoci i el vostre públici, per tant, han de proporcionar credibilitat i autenticitat als seus missatges. Tot amb proximitat emocional, de manera que el resultat sigui el Creació de confiança Cap a la vostra marca.
Complint aquests locals en l’acció d’un influencer, pot augmentar les possibilitats dels seus seguidors adquireix els teus productes o serveis. Nosaltres, de la nostra agència AMESB, seleccionem els més adequats per als nostres clients. Com Experts en xarxes socials, on el treball dels influencers es desenvolupa més, Normalment col·laborem amb Instagramers, Tiktokers, YouTubers i Celebritats.
Índex de Continguts
Què és un influencer i quines són les seves funcions
Segons el SAR, s’utilitza l’anglicisme d’influencer “en referència a una persona amb capacitat d’influir en els altres, principalment a través de xarxes socials. "Tot i que la Royal Academy recomana utilitzar la paraula influent o, fins i tot, influencer i influencer, la veritat és que tots utilitzem el terme influencer. Aquesta figura, en la disciplina de màrqueting, és un creador de contingut que ha aconseguit Construeix una presència destacada A les plataformes digitals, sobretot a les xarxes socials, com hem dit. I això té un gran nombre de seguidors que Confien en la seva opinió i recomanacions.
Si teniu en compte contractar un influencer, heu de saber què podeu fer per la vostra empresa. A continuació, Resumim les seves funcions principals a la pràctica:
- Genera contingut (Publicacions, vídeos, històries, rodets) A les vostres xarxes socials que mostren el producte o servei de la vostra marca.
- Moltes vegades, si l’objectiu és vendre més producte, l’influenciador Proveu -ho i compartiu la vostra experiència i opinió.
- També poden organitzar -se Sort als concursos, en què els vostres seguidors puguin guanyar un article o servei de l'empresa que representen a les xarxes
- Una altra possibilitat és la trucada desembarcar, on el influencer es registra com un producte determinat, transmetent les seves primeres impressions
Però aquest tipus de col·laboració pot ser i ha de ser -ho personalitzada. A Amesb sempre dissenyem aquestes relacions d’aquesta manera, de manera que els nostres clients notin els resultats. Si vols Us aconsellem, Can Poseu -vos en contacte amb nosaltres aquí.
Com triar un influencer: guia pas a pas
Estudi previ
Abans de buscar influencers, penseu Què vols aconseguir: Reconeixement de la marca, vendes, generació de clients ... Heu de tenir un focus que guia les vostres actuacions des del primer moment. Investigar en diferents xarxes i apostar per aquells que ho tinguin una audiència que coincideix amb el perfil del vostre client ideal.
Contingut i interacció
Entre els que heu triat, Deepen. Observeu si proporcionen contingut Creativa i informació, i si la vostra narració és coherent i atractiva. Arribats a aquest punt, és molt important que Prioritzar la qualitat per la quantitat.
Però, sobretot, tingueu en compte que la taxa de compromís, és a dir, M'agrada, els comentaris i les publicacions compartides, és encara més rellevant que el nombre de seguidors, ja que indica la influència de l’influencer per connectar -se amb els usuaris. Per fer -vos una idea, podeu comprovar un Calculadora de compromís.
D'altra banda, No opteu pels influencers que no tinguin res a veure amb la vostra activitat. Per exemple, si vengueu productes naturals, busqueu persones que ja parlin a les seves xarxes de vida saludables o saludables.
Nombre de seguidors
Un nombre elevat és molt bo, però insistim que aquest no hauria de ser el vostre únic criteri. Perquè també hi ha trucades microinfluencers. Com a especialistes solem recomanar als nostres clients que els valorin, mentre que tinguin almenys 5.000 seguidors a Instagram o Tiktok, i una taxa de compromís superior a l'1%.
Història i reputació
Ja n’heu vist diversos que us encaixen a priori? Doncs ara mira El que han fet abans amb altres marques, Per corroborar si us agrada el to i la manera d’actuar. Però, atenció! Eviteu els influents que han estat implicats controvèrsies que poden afectar la vostra imatge corporatiu.
Ràtio cost-benefici
Ajusteu la vostra inversió als vostres objectius i que aquests Sempre són realistes, i mesura el valor que us pot donar l’influencer. De vegades, els microinfluencers amb públics més petits però molt segmentats poden ser Més eficaç que les grans celebritats. I molt més barat.
La plataforma
Tot i que segur que heu tingut clar des del principi, quan ja heu seleccionat un influencer, finalment decideix En quina xarxa social la vostra campanya pot tenir un impacte més gran.
Per a aquest treball, us convidem a llegir aquesta altra entrada del nostre bloc: Les 5 xarxes socials imprescindibles per a la teva empresa, on exposem els que heu de tenir en compte o entre els quals us heu de moure.
Necessites un Community Manager o algú que et gestioni les Xarxes Socials?
Explica'ns breument el teu negoci i les teves necessitats. Trobarem la teva solució.
2 casos de gran èxit per extreure claus
Els exemples que ens donen les grans empreses us poden servir per prendre idees. Us expliquem alguns:
- Curtmetratge publicitari, titulat "Someday", on apareix l'actor Pedro Pascal. Després d'una pausa amorosa, el personatge que interpreta només troba alleujament gràcies als AirPods 4 amb cancel·lació de soroll de Poma. Aquest anunci es va convertir en un fenomen viral, assolint més de dos milions i mig de visualitzacions a YouTube en menys de 24 hores.
- Cerave, La signatura dermocosmètica del grup de l’Oréal, va llançar una iniciativa a Instagram i Tiktok en la qual va destacar el paper de l’actor canadenc Michael Cera, coneguda per la seva aparició a la sèrie de premis Desenvolupament arrestat. Aprofitant la similitud del seu nom amb la marca, van difondre un rumor divertit, basat en el fet que Cera era creadora Cerave. Els responsables van guanyar ni més ni menys que el Gran Premi Social & Influencer a Cannes Lions.
Aquests dos casos d’èxit ho confirmen L’humor també pot ser una estratègia Utilitzar, perquè no hi ha dubte que la naturalesa de les xarxes socials és entreteniment.
Conclusió: no penseu malament i tindreu raó
Al contrari del que prega la dita, si parlem d’influents que pensen Objectivitat És crucial aconseguir -ho. No es tracta només de números o popularitat superficial, sinó de l’anàlisi de l’autenticitat, la connexió real amb el públic i la coherència amb la filosofia de la vostra marca. Aposta forta, però per a l’adequat, perquè no hi hagi riscos de desconfiança. Perquè, en gran mesura, estareu "a les vostres mans". Per no equivocar -te, pots Truqueu -nos. Sabem triar un influencer per a cada client.
Aprofiteu tot el potencial que us ofereix aquesta potent eina de màrqueting. Fins i tot, puedes optar por nanoinfluencers, que son quienes tienen menos de 5.000 seguidores. Nosotros te ayudaremos conforme a tu presupuesto.
Si te ha resultado útil este artículo y quieres saber más sobre marketing digital -y cómo sus diferentes técnicas pueden hacer que tu negocio crezca-, puedes visitar este otro post reciente: Què és el remàrqueting amb els anuncis de Google: fes -me recordar -te.

