La intel·ligència artificial cobreix camps molt diversos. Amb ell, fins i tot pots crear un lloc web fàcilment. Però en aquesta publicació ens centrarem en les previsions sobre com la IA transformarà el servei al client el 2025, partint dels millors exemples que ja existeixen el 2024 i avaluant el seu desenvolupament futur. I us donem estadístiques perquè pugueu veure la previsió general en xifres.
Ens centrarem, doncs, en la manera com aquesta tecnologia ajuda a les empreses, revolucionant el servei al client en aquest cas. Però també avaluarem com aquestes innovacions afecten, o poden afectar, clients i usuaris.
A Amesb, com Agència de màrqueting digital, estem molt atents a la trajectòria imparable de la IA, a assessorar els emprenedors que confien en nosaltres sobre com treure'n el millor.
Índex de Continguts
Automatització avançada de chatbots i assistents virtuals
Aquest tipus d'assistència no humana no és en absolut nou. Però quan incorpora intel·ligència artificial ofereix respostes més ràpides, precises i personalitzades. I, en conseqüència, millor servei al client i bo imatge de marca, tot estalviant recursos per a les empreses.
En aquest sentit, sempre hem de tenir en compte que una assistència ràpida però de poc valor pràctic és contraproduent, però si, a més de ser ràpida, és correcta i eficient, ajudarà augmentar la satisfacció del client.
A tot això cal afegir que els models d'AI per a l'assistència entenen el comportament i les necessitats dels usuaris. i poden aprendre de les interaccions que fan, que millora la seva eficàcia.
De cara al 2025, els chatbots d'IA seguiran evolucionant i perfeccionament, de manera que es consolidi la relació positiva amb els clients, i que la seva valoració sobre aquesta matèria millori substancialment.
La prioritat és que si decideixes anar-hi, tries la solució que millor s'adapti al vostre negoci, dins del que ofereix el mercat pel que fa a eines d'atenció al client amb intel·ligència artificial.
Exemples d'assistència automatitzada
- AI HelpMate, de Trengo: per exemple, l'empresa holandesa Alfrink Cosmetics Utilitzeu aquest chatbot intel·ligent per connectar amb milers de venedors a Europa. AI HelpMate gestiona automàticament les consultes, resolent-les sense intervenció humana quan són habituals. Això redueix la necessitat d'intervenció humana, ja que l'equip pot centrar-se en qüestions més complexes. A més, amb aquest sistema s'obté informes detallats sobre el contacte amb el client.
- Freddy, l'escriptori fresc: potser us sona familiar Klarna, una empresa internacional que disposa d'un servei de gestió de pagaments fàcil - per fraccionar compres. Bé, compte amb Freddy per donar respostes immediates als seus 80 milions de clients a tot el planeta. Freshdesk és un programari d'atenció al client també basat en intel·ligència artificial, i és multicanal (es comunica per correu electrònic i xat). Un exemple de les seves habilitats és que pot comprovar l'estat de les comandes o reservar cites, entre altres accions.
Experiències realment úniques = Hiper-personalització
La hiperpersonalització amb IA està transformant la manera com les empreses interactuen amb els seus clients guiant-los en les seves compres, i oferint-los recomanacions molt personalitzades. La intel·ligència artificial i l'aprenentatge automàtic són fonamentals per a aquesta hiperpersonalització, ja que permeten analitzar patrons de comportament, predir necessitats futures i genera automàticament recomanacions 100% personalitzades. Ja ho has endevinat? Sí, això avui és sinònim de mercat.
Tot i que grans com Amazon ja utilitzen tècniques d'hiperpersonalització amb IA, el 2025 S'espera que moltes altres empreses l'apliquin a les seves botigues en línia. Encara que no són gegants globals. La clau és ajustar les ofertes i les comunicacions en el moment adequat per augmentar les vendes.
Exemples d'èxit de grans marques
- Zendesk: empreses com Airbnb, Dropbox, L'Oréal O Vimeo Utilitzen Zendesk per optimitzar el seu servei al client, una plataforma dissenyada per gestionar les relacions amb els clients mitjançant un sistema d'assistència integral. L'atenció al client és 100% personalitzada gràcies a l'historial de preferències de l'usuari.
- Amazon AI Personal Shopper: és a dir, la tecnologia d'intel·ligència artificial desenvolupada internament per Amazon per al teu mercat. Ha perfeccionat el sistema de recomanació personalitzada i també inclou Rufus. El chatbot de Rufus es basa en IA generativa i parla amb el comprador potencial proporcionant-li informació d'interès, tenint en compte les ressenyes dels clients i les preguntes i respostes de la comunitat, per exemple.
Convertim Leads en clients
Obtenim leads qualificats amb les tècniques de màrqueting digital més adequades en cada cas. Posem el nostre focus que els possibles compradors vagin travessant l'embut de vendes i es converteixin en veritables clients.
Evitem que dediquis temps i esforç a leads que, si bé corresponen a persones que mostren cert interès, no estan decidits a adquirir el teu producte o servei. Personalitzarem per a tu una sèrie de mètodes i estratègies fins a assolir una alta taxa de conversió de cara a incrementar les vendes.
Altres avantatges de la IA en l'atenció al client
Suport en el procés de venda i postvenda
Continuem amb el comerç electrònic i totes les tasques repetitives que l'activitat d'un usuari pot desencadenar. Per exemple, la solució Dunzo Funciona amb chatbots d'IA per automatitzar consultes repetides, compartir detalls de comandes i processar sol·licituds de cancel·lació i devolució.
Atenció al client a les xarxes socials
Vegem un exemple molt il·lustratiu sobre aquest tema: 'Dom' de Domino. Aquest chatbot fa possible que els clients d'aquesta marca de menjar ràpid puguin fer comandes directament a través de xarxes socials com Facebook Messenger, simplificant el procés i sense oblidar el seguiment de les comandes.
Les xarxes són una manera de mantenir-se constantment connectat amb el vostre públic. Si voleu saber com treure el màxim profit d'aquest canal de comunicació, podeu consultar aquest altre article al nostre blog: Com augmentar la interacció a les xarxes socials sense pagar publicitat.
Anàlisi del punt de fricció intern
En general, la intel·ligència artificial ajuda els gestors de l'experiència del client (CX) a detectar i analitzar els punts problemàtics en l'experiència del client, per millorar-la. Aquesta proactivitat afecta directament l'eficiència operativa de les empreses.
Com transformarà la IA el servei al client el 2025? Dades i reptes
Es calcula que, per al 2025, El 80% de les interaccions amb els clients seran gestionades per IA, segons la consultora d'investigació Gartner (EUA).
Tanmateix, a mesura que avancem cap al 2025, la clau de l'èxit en el servei al client serà trobar el equilibri ideal entre l'eficiència de la IA i l'empatia humana, creando experiencias que sean tanto tecnológicamente avanzadas como profundamente personales. Y que todo ello redunde en la eficacia de los procesos y en la satisfacción del comprador. Logrando esta armonía, las empresas estarán mejor posicionadas para ofrecer experiencias excepcionales, y diferenciarse de otras en un mercado ultracompetitivo.
En ese sentido, ya se habla de conceptos como empatía artificial, término que indica la capacidad de los sistemas de IA para reconocer, interpretar y responder a las emociones humanas de manera apropiada. Este es un reto vital para 2025, ya que la inteligencia artificial aún tiene dificultades para captar el contexto emocional y social completo de una persona, y actuar en consecuencia.
