Les recerques a Google i el seu vincle amb el SEO
Un estudi classifica per tipus les cerques que fan els internautes a través del cercador de referència, Google. Els usuaris que utilitzen Google no tenen el mateix objectiu.
Les classificacions realitzades són útils per al posicionament SEO perquè podem tenir en compte aquestes dades per elaborar classificacions al nostre corpus lingüístic per tipus de cerca de manera que coneguem què estratègia SEO seguir per posicionar una paraula clau en funció de l'objectiu que persegueix l'internauta en fer una cerca a Google.
Els tipus de cerca fets pels usuaris es poden classificar segons la funció del motiu de la cerca i la relació que hi ha amb el posicionament SEO:
– Transaccionals
– D'informació
– De navegació
– Multimèdia
Els diferents tipus de cerques faran que puguem elaborar una millor estratègia de màrqueting en línia:
En les cerques transaccionals, és a dir aquelles en què els usuaris volen comprar alguna cosa com un telèfon mòbil o unes sabates passa el següent. L'usuari “transacional” escriu al cercador el que vol comprar i la seva mirada se centra a les zones superior i dreta (les que corresponen a la zona dels Anuncis de Google Adwords). Per tant, si el que t'interessa és vendre un producte el més convenient seria que la teva web estigués posicionada amb GoogleAdwords.
En el cas de les cerques d'informació, l'usuari està buscant dades sobre un tema, empresa o producte en concret. En aquest tipus de cerques l'usuari dirigeix més la mirada als resultats deposicionament SEO ja que la persona allò que busca són moltes fonts d'informació. Les empreses que comptin amb un bon posicionament SEO lògicament seran molt més visitades que les que no estiguin ben posicionades.
L'usuari que fa cerques per navegació vol ser directe i entrar en una web concreta que li proporcioni la informació que cerca. L'internauta es fixa en els primers resultats i en el domini web d'aquests, és a dir que el que esteu buscant és la pàgina oficial de l'empresa (per exemple la web oficial d'Apple).
Un altre tipus de cerca és la de resultats multimèdia. L'usuari passa del text i se centra només en les imatges o vídeos, és a dir, en el contingut audiovisual. Per a aquest tipus de cerques el posicionament SEO sha de basar en els elements visuals sense deixar de banda el contingut per descomptat. Això aplicat a una empresa consisteix en millorar l'estratègia de màrqueting en línia exposant en primer pla a lusuari imatges, vídeos i infografies del negoci.