La infografia que apareix a la fin d'aquesta entrada sobre el posicionament web pertany a el document "Guia Oficial de Google per Quality Raters". els Qualificadors de qualitat són avaluadors de qualitat, treballadors de Google que asseguren que l'algoritme sigui correcte. La importà ncia d'entendre què considera important Google a l'analitzar les webs és que si sabem el que li agrada a Google podem millorar les nostres tècniques SEO i posicionament web dels nostres llocs en lÃnia.
A continuació analitzem els 15 elements que Google té en compte:
1. La rellevà ncia és un procés continu
Els avaluadors analitzen l'algoritme i el valoren a través de 5 aspectes: si és vital, si és útil, si és rellevant o no i si està fora de el tema. D'això podem extreure la conclusió que hem de cuidar les caracterÃstiques anteriors en els nostres llocs web, fent que la informació sigui d'utilitat i veraç per a l'usuari. També veiem que un bloc d'una temà tica especÃfica és més rellevant que no un que tracti temes diversos.
2. La rellevà ncia i el correu brossa són independents
Per a Google un lloc pot ser útil o no, però sempre lliure d'spam. A ningú li agrada el correu brossa i això ho sap Google, és per això que prefereix abans els webs o blocs irrellevants que no els llocs plens de spam. Per tant: no als llocs amb spam ja que són odiats pels usuaris i pels cercadors.
3. La regla de la intenció més probable
Els primers resultats que apareixen en els motors de cerca són els més consultats (d'aquà la importà ncia de aparèixer el primer a Google), Per això s'han de potenciar les paraules clau especÃfiques del nostre lloc a la xarxa.
4. Alguns resultats són "vitals"
En aquests últims mesos aquest apartat hi ha anat canviant ja que els perfils a les xarxes socials tenen cada vegada més pes. La comunitat digital passa molt temps en les xarxes socials com Facebook i refilo i desitja mantenir-se informat sobre allò que li interessa d'una manera còmoda, que no hagi d'anar a buscar-la constantment i per això "segueix" els perfils o pà gines que li agraden. Conclusió: si tens una empresa a més de tenir un web has d'estar present a les xarxes socials per interactuar constantment amb els teus clients.
5. Keywords (paraules clau) genèriques no són "vitals"
Tot i que les paraules genèriques no són vitals si han d'aparèixer amb insistència en el teu lloc encara que com hem dit abans el que cal potenciar són aquelles paraules clau especÃfiques que defineixen encara més a la teva empresa o negoci i crear contingut de qualitat que sigui ben valorat per Google.
6. Les keywords tenen 3 categories
Google sol classificar les paraules clau en:
Accionable (fer)
Informativa (saber)
Navegacional (anar)
És essencial explotar aquest recurs i si per exemple volem transmetre una informació a l'usuari (saber) hem d'escriure paraules que li indiquen a Google que és un article "saber", paraules com: què és, com, dades, consells etc.
7. La utilitat va més enllà de la rellevà ncia
Una pà gina ideal és aquella que és rellevant, satisfactòria, entretinguda, de qualitat i actual. Aquestes caracterÃstiques són les més valorades pels usuaris que són els que han de quedar satisfets amb els nostres serveis.
8. Rellevà ncia implica consciència d'idioma
Si un resultat de cerca no coincideix amb el llenguatge de la paraula clau és un resultat de baixa rellevà ncia. Quan tenim una web de més d'un idioma cal adaptar les paraules clau a l'idioma, per exemple en espanyol és probable que en comptes de buscar el terme "keywords" l'usuari busqui "paraules clau".
9. Intenció local pot ser automà tica
Les recerques locals poden aparèixer entre els primers resultats de Google, per aquesta raó les petites empreses utilitzen eines de geolocalització com GoogleMaps per indicar la seva direcció als usuaris.
10. El especÃfic d'una pà gina d'aterratge importa
És simple, les paraules especÃfiques tenen menys números de recerca però alhora tenen menys competència que un web genèrica. Cal potenciar allò que ens fa únics, ja sigui pels nostres productes, per la nostra localització (exemple: fusteria de tal poble) etc. Cal combinar paraules genèriques i especÃfiques.
11. Paraules mal escrites són avaluades per intenció
Si un terme o paraules està mal escrit quan un usuari el busca a Google s'aplica la norma de la intenció més probable, és a dir que es dedueix que és el que volia escriure.
12. El contingut copiat pot ser rellevant
Google no considera que el contingut copiat sigui de baixa qualitat però ha d'anar sempre acompanyat de l'acreditació a la font (dir a la fi de el text / imatge / video ... qui és l'autor de l'contingut i enllaçar-lo a la seva pà gina web). Si algú còpia nostre contingut però ens acredita com a autors pot fer créixer el nostre posicionament.
13. Algunes paraules clau no necessiten ser definides
No has d'explicar tots els termes als usuaris com si fossin ximples perquè no ho són. En el cas que creguis que una paraula requereix d'una major explicació pots fer un enllaç a una altra pà gina teva o externa que defineixi la paraula perquè l'usuari que no l'entengui pugui informar-se i el que ja la conegui no hagi de llegir-se una parrafada innecessà ria.
14. Publicitat sense valor és spam
Google considera que aquelles pà gines web que estan enfocades exclusivament a fer diners sense aportar contingut de qualitat per a l'usuari són spam. Està bé que vulguis que el teu negoci sigui rendible però per a això has de cuidar al teu client i satisfer-no només dir-li: "¡cómprame, cómprame, cómprame!"
15. Una caixa de cerca sense contingut és de baixa qualitat
Si la web, bloc o perfil social no té contingut una caixa de cerca no té valor. Aquelles amb un bon contingut i rigor informatiu són sempre les més ben considerades per Google.
Tens algun dubte o vols comentar alguna cosa a l'respecte? Pots escriure el teu comentari!