Per a una empresa és molt important saber que opinen d'ella a internet. Conèixer les valoracions dels nostres clients o usuaris és imprescindible per controlar la imatge de l'empresa.
Internet ha canviat les normes i ara el protagonisme no el tenen les empreses sinó els usuaris. Les empreses han d'estar pendents de les necessitats dels seus possibles clients però també conèixer les seves opinions per créixer en el mercat per això és essencial ser on són els teus usuaris, a les xarxes socials, en blogs, en fòrums etc.
Conèixer les opinions dels nostres clients ens brinda l'oportunitat de saber quins productes i serveis són els positivament valorats i quins hem de millorar. És a dir que les opinions dels nostres clients són la millor informació per millorar la nostra empresa i fer prosperar el negoci. Aparèixer entre els primers resultats de cercadors com Google pot fer augmentar el nostre prestigi com a empresa líder en el sector.
Internet funciona sense interrupcions i a tota hora sorgeixen a la xarxa tot tipus de informacións, opinions i comunicats que parlen sobre productes, serveis, empreses, persones ... I en algun moment és possible que un d'aquests comentaris faci referència al nostre negoci.
L'actuació més important d'una empresa pel que fa a una estratègia de reputació en línia és la resposta que dóna als clients que en parlen a la xarxa. A internet podem trobar crítiques positives però també negatives del nostre negoci, davant d'aquestes últimes cal reaccionar a temps per no perdre futurs clients i que es creï una mala reputació de la nostra empresa a la xarxa. És aconsellable contestar les crítiques, sobretot si aquestes es troben en una web molt visitada i per tant amb una repercussió important a la xarxa. Abans de res ens hem d'identificar com l'empresa en qüestió i exposar arguments vàlids que justifiquin la nostra posició davant del problema plantejat per l'usuari. Els clients valoren la transparència a la xarxa i la sinceritat del representant del negoci.
És important que l'empresa compti amb una bona posició en els cercadors i aparèixer entre els primers resultats, l'ideal és ser el primer a Google. Si els comentaris no desitjats en fòrums o blocs apareixen per davant del nostre lloc web hem de reforçar el nostre posicionament amb campanyes de màrqueting en línia per deixar enrere els aspectes negatius.