Estratègies de Social Media a l'estiu - L'època estival és un moment en què el consum es modera (a excepció de el sector turístic), tot i així podem treure partit dels mesos més fluixos fent balanç de tot l'any i posant en pràctica noves estratègies de màrqueting en línia que ens ajudin a arribar a l'usuari i aparèixer el primer a Google.
És molt útil planejar una estratègia de cara a setembre i l'any següent perquè totes les accions que fem siguin efectives. A continuació us detallem una sèrie de propostes per realitzar durant l'estiu per optimitzar els comptes en xarxes socials:
analitzar: Les vacances són un bon moment per conèixer amb tranquil·litat a el tipus d'usuari i client que tenim, que publicacions els agrada, en quins horaris hi ha més interactivitat, Què és el que més els interessa. D'aquesta manera es pot focalitzar l'estratègia i obtenir millors resultats.
experimentar: Publica contingut que no havies provat abans. Els usuaris estan més relaxats en aquesta temporada així que pots provar a interactuar amb ells publicant preguntes, fotografies, frases o el que se't acudeixi que pugui fer-li gràcia o agradar-li a client. No ha de ser necessàriament alguna cosa relacionada amb l'empresa, pots per exemple compartir una fotografia d'una platja acompanyat d'una frase simpàtica com "A aprofitar el estiuet!", L'objectiu és que l'usuari simpatitzi amb el teu compte ja sigui de Facebook, Twitter, Instagram ...
Parlar: Ara que tens temps aprofita per contestar tots els missatges que t'arriben, interactuar amb altres usuaris de Twitter, conversar en fòrums ... i no t'oblidis de fer el màrqueting off-line de tota la vida, és a dirpromocionar el teu lloc web o xarxes socials simplement conversant directament amb els teus amics o coneguts.
descobrir: És convenient tenir comptes en les principals xarxes socials ja que són les més concorregudes (Facebook, Twitter, Google+, YouTube, Linkedin ...) però també pots fer-te un forat i provar amb altres per complementar com Pinterest, Instagram, Vimeo, Slideshare etc.
A més no deixis de banda les Tècniques de SEO per la teva web o blog i guia't per un expert que realitzarà les tècniques d'optimització adequades per generar visites en els teus llocs en línia.