el social media és un terme que s'utilitza actualment a tota hora tant per experts, per mitjans digitals, com per usuaris encara que moltes vegades no es té clar què vol dir exactament. el social media engloba múltiples elements, Per exemple Facebook O Google + són social mitjana però altres webs com Viquipèdia també ho són, és per això que hi ha internautes que no acaben d'entendre de què es tracta.
Descobrint què és el social mitjana
Per entendre el terme "social mitjana" és millor fer-ho per parts, examinant de què està format. "Social media" és un terme en anglès, en primer lloc "mitja" es refereix a que fa amb els mitjans de comunicació els quals inclouen no tan sols el món digital (Internet) sinó també la televisió, els diaris, la ràdio etc. El mitja es complementa amb el "social" que ve a referir tal com el nom indica la participació de la societat en l'activitat que s'està duent a terme. És a dir que si ens ho prenem a peu de la lletra podem referir-nos d'una forma simple a l' social mitjana com l'activitat comunicativa que porta a terme la societat.
Un mitjà de comunicació digital com les web 2.0 a més de proporcionar informació a l'usuari ofereix facilitats perquè aquest col·labori activament amb la web i amb la resta de la comunitat que la visita a través de comentaris, aportant els seus propis continguts, interactuant etc. Aquest tipus de participació pot anar des d'un vot indicant què li agrada cert contingut publicat a la web fins recomanacions per part del web en base als continguts que t'interessen.
en conclusió: Els mitjans tradicionals com el diari o la televisió es caracteritzen per ser una comunicació unidireccional (encara que hi ha una mica d'interacció com les 'cartes a director' en mitjans com el diari la interactivitat és mínima) però el social media permet que l'emissor (web, redactor ...) i el receptor (usuari) puguin establir un vincle comunicatiu, Fent-los més propers i de confiança. L'usuari vol conèixer qui està darrere de la web d'una empresa i el social mitjana et brinda la possibilitat d'arribar fins a ell, per això és de gran importància que combinis la teva estratègia de posicionament web amb "Optimització de xarxes socials" per fer-te visible però també proper.
Exemples de social media
A continuació podem veure plataformes que compleixen el requisit social mitjana, és a dir que tenen un sentit d'interacció bidireccional: Facebook, refilo, Google+,Youtube, Deliciós, Viquipèdia, Flickr, Tumblr...