El vostre lloc web, per sobre de la vostra competència a Google
SEO (Search Engine Optimization), i també ara AEO (Answer Engine Optimization), són estratègies que no podeu no sol·licitar-vos al vostre lloc web. Simplement.
El SEO combina una sèrie de tècniques per millorar la visibilitat d'un lloc web a Google i altres cercadors, sense invertir en publicitat, mentre que l'AEO és el mateix, però està específicament dirigit a aparèixer a la "visualització prèvia de l'IA" de Google. Fins i tot treballar amb AEO pot fer possible que la vostra empresa aparegui als resultats de ChatGPT i altres plataformes d'intel·ligència artificial.
Però Si el que vols és millorar el posicionament web de la teva empresa, el pilar és el SEO, per pujar posicions als resultats de la cerca de Google.
Com Especialistes en posicionament web SEOEn aquest article us ho expliquem cómo hacerlo optimizando tus contenidos. Tot i que el SEO cobreix molt més, ens centrarem en aquest aspecte per desenvolupar-lo amb detall, tant pel que fa als textos com a les imatges.
Índex de Continguts
La importància del SEO en els continguts
Tot i que prèviament hem definit el SEO com la forma de posicionar una pàgina a Google, hem de tenir en compte que aquesta tècnica també té com a objectiu crear autoritat, confiança i mantenir la presència digital.
En primer lloc, l'optimització del contingut facilita als usuaris potencialment interessats en els vostres productes i/o serveis trobeu la vostra pàgina sense dependre dels anuncis de pagament. Aquest tipus de trànsit és més estable i amb major intenció de conversió.
Al mateix temps, tenir el teu negoci visible en els primers resultats de cerca reforça la percepció de experiència, autoritat i fiabilitat (el que s'anomena E-E-A-T), factors determinants en l'algorisme de Google. A això s'afegeix que el contingut optimitzat per al SEO és sostenible, és a dir, pot seguir generant visites i clients durant molt de temps. molt de temps després de la seva publicació.
A la nostra agència AmesB, on fem SEO diàriament, hem comprovat que les marques inverteixen en SEO Dominen el seu nínxol de mercat. Si vols saber com ho fem, i així destacar entre els teus competidors, pots Poseu -vos en contacte amb nosaltres aquí.
Ús de paraules clau i estructura de text
Les paraules clau són els termes que els usuaris introdueixen als motors de cerca. Avui, la seva funció va més enllà de saber quins t'interessen i repetir-los en el teu contingut: es tracta entendre el que la gent vol aconseguir amb cada cerca. Això es deu al fet que Google i altres motors, gràcies a la intel·ligència artificial, interpreten els significats i el context (i no només per tornar resultats a la vista prèvia de l'IA, sinó en general).
Des d'aquesta premissa, els nostres tres consells principals sobre l'ús de paraules clau per millorar el posicionament web -sense que sigui necessari que creeu una nova pàgina web- fill:
-
Adaptar les paraules clau al que vulgui el públic (informa't, compra, compara, aprèn...), i que això estigui alineat amb el que oferiu al vostre negoci.
-
Utilitzeu trucades paraules clau de cua llarga: paraules clau de cua llarga o frases completes que reflecteixen consultes específiques, ideals per captar trànsit qualificat i optimitzar per a la IA.
-
Col·loca paraules clau de la manera més natural possible en el títol, i incloure'ls en alguns encapçalaments (H1, H2 o H3), en els 100 primers caràcters del text, en la meta descripció de l'url, en el títol SEO i en els atributs ALT de les imatges.
Recomanacions d'estructura
Una bona estructura en els textos també ajuda a millorar el posicionament web, perquè ajuda a la comprensió del lector i també a la indexació del contingut.
La indexació és essencial. Consisteix en que els cercadors creen un índex o base de dades amb el contingut que rastregen a la web. D'aquesta manera, quan algú fa una consulta, el motor es basa en aquest índex en lloc d'analitzar tota Internet en temps real.
En resum, si voleu que el vostre contingut funcioni i compleixi aquests propòsits, podeu fer-ho optimitzar la seva estructura de la següent manera:
-
Estats Units paràgrafs curts i títols clars (H2, H3) per guiar el lector i mostrar una "jerarquia" informativa.
-
Afegiu algunes llistes, taules i elements destacats per millorar la retenció i ajudar l'IA a entendre els vostres textos. Però, Aneu amb compte! No us limiteu a que el vostre contingut estigui ple de llistes amb vinyetes..
-
Introduïu la paraula clau principal des del principi, però no tingueu por d'utilitzar sinònims. Actualment, el que és natural es valora més que el que és artificial a Google. No calçar les paraules clau.
-
Distribuïu el contingut del vostre lloc web en apartats que responen directament a preguntes o problemes del vostre objectiu.
Si voleu saber més sobre el posicionament web en general, podeu consultar aquesta entrada al nostre blog on parlem de una altra faceta d'aquesta tècnica: SEO OFF Pàgina: Com obtenir enllaços i mencions al vostre lloc web.
Voleu portar la vostra estratègia de posicionament de SEO al següent nivell?
Explica'ns breument el teu negoci i les teves necessitats. Trobarem la teva solució.
Optimització d'imatges i vídeos
Optimitzant les imatges i vídeos del vostre lloc web guany en velocitat de càrrega, quelcom fonamental en SEO. Per fer-ho, convertiu les vostres imatges en formats com ara WebP o AVIF, que ofereixen una qualitat excel·lent alhora que són fitxers lleugers que no pesen res.
Pel que fa a les metadades, el text alternatiu (atribut ALT) ha de ser descriptiu. I millor si no es redueix a paraules clau com a tal, però dóna context perquè Google entengui el contingut de la imatge i la seva finalitat.
A part d'aquests aspectes tècnics, no ho hem d'oblidar El visual pot esdevenir un canal de trànsit orgànic important. Per diversos motius, entre els quals els navegadors poden cercar productes, llocs o informació simplement a partir d'imatges. En definitiva, cal tenir clar que Google interpreta les imatges de manera intel·ligent i les converteix en punts d'entrada del trànsit tan rellevants com el text.
Una buena práctica para mejorar el posicionamiento web ayudándose de las imágenes es implementar la técnica de programación Lazy Loading, de manera que la teva pàgina només carregui imatges quan l'usuari les necessiti. Aquests i altres mètodes són els que utilitzem a AmesB en el nostre treball de posicionament SEO. Can t'ho explica tot aquí.
Millorar el posicionament SEO: conclusió
El vostre lloc web, sobretot si no l'heu "tocat" durant un temps, probablement necessitarà una optimització de contingut per a SEO, actualització per a Google. Perquè, és clar, aquest cercador també valora molt que el contingut no es mantingui estàtic, sinó que s'actualitzi cada període de temps determinat.
I, tot i que ho hem deixat per al final, perquè volem concloure amb força aquest article amb ell, la qualitat és essencial. Motors de cerca i els vostres clients potencials! - Valorar molt la rellevància i la profunditat, la feina ben feta i el contingut recolzat per dades o fonts fiables, si escau. Mostra el teu compromís amb el teu públic, no només amb Google. Aquesta profunditat i autenticitat generen confiança i augmenta l'autoritat del vostre lloc, com hem destacat anteriorment.
En resum: optimitzar el teu contingut per a SEO, sense renunciar a aquesta qualitat, et farà tenir muchas más probabilidades tendrás de posicionarte bien (i mantenir aquest posicionament al llarg del temps).
T'interessa fer publicitat a més de SEO? Bé, abans de marxar, et convidem a llegir aquest altre article sobre campanyes a les xarxes socials: Com fer anuncis en anuncis d’Instagram que generen vendes.

