Aparèixer el primer a Google requereix tècniques de posicionament web, Amb les xarxes socials passa el mateix.
La majoria de gent que compta amb un web o bloc sap de promoure a través de les xarxes socials és molt important per aconseguir seguidors però, Com fer-ho? hem optimitzar el rendiment dels nostres comptes de Facebook i millorar la seva posició en les recerques dels usuaris, tot i que les estratègies SEO que emprarem seran una mica diferents a les que s'utilitzen en l'àmbit web.
Hi ha una sèrie de pautes que cal seguir per optimitzar el nostre perfil o pàgina de Facebook per tal de millorar el seu rendiment. Però recorda que el teu objectiu no ha de ser aconseguir seguidors a qualsevol preu sinó guanyar seguidors mitjançant un bon contingut amb el qual satisfer-los.
- Per posicionar el teu compte no ignoris els següents passos:
- Omple tots els camps d'informació: la xarxa social per excel·lència afegir bastant informació sobre nosaltres o la nostra empresa i això és una eina que hem d'explotar a l'màxim. Encara creguis que és irrellevant és aconsellable completar els camps d'informació, història, data de fundació, dades de contacte etc, ja que és com la nostra carta de presentació.
- Tingues un nom identificable: han d'aparèixer paraules clau en el nom de la pàgina com ara el nom de l'empresa i si es desitja l'activitat que exerceix. En termes de SEO està gairebé "prohibit" canviar constantment el nom de la pàgina perquè això confon els usuaris, podem perdre clients i podem ser penalitzats. És important que en el moment de crear un perfil a les xarxes socials tinguis clar el nom que li vols posar.
- Crea aplicacions o contingut visual (multimèdia) per complementar la teva pàgina: pots recórrer a lesaplicacions per fer el teu lloc més atractiu i que els usuaris el trobin interessant. A internet més val una imatge que mil paraules. Les entrades amb fotos i vídeos es posicionen millor que les publicacions que tan sols contenen text. Treu-li el màxim partit a la teva pàgina!
- Els textos han de ser breus, clars i concisos: has de ser directe i no andarte amb embuts. Els primers caràcters d'una publicació són els més importants pel que fa a SEO i són claus perquè l'usuari decideixi si allò que està llegint li interessa o no. En la primera fase ha de quedar clar de què parlem i per què això és important per a l'usuari.
- Expandeix els teus links més enllà de Facebook: pots utilitzar la teva web, blog o les teves altres comptes en xarxes socials com twitter per dirigir als teus seguidors al teu perfil de Facebook.
Aquests petits trucs milloren el nostre posicionament i ens apropen als usuaris, tot i que has de treballar constantment en ells. El millor és ajudar-te de la mà de experts en SEO per aconseguir estar entre els primers de Google i així donar-te a conèixer.