el SEO no és fàcil sobretot per a les webs de comerç electrònic, és a dir de venda directa de productes o serveis. Per millorar el posicionament web d'un negoci a la xarxa i així atraure clients i generar vendes cal tenir en compte diversos factors. Un aspecte important és que la web ha de tenir un contingut únic i interessant, així Google sabrà que és un lloc de qualitat i que per tant és una web que mereix ser visitada, els algorismes del cercador ho reconeixen i influeixen positivament en els rànquings de les SERPs. És essencial saber què és el que busquen els consumidors per escriure a la web paraules clau que generin trànsit-hi.
En els casos de portals de venda, de vegades és convenient crear pàgines per a les categories i subcategories dels articles, productes o serveis que s'ofereixen. Això ve donat perquè els internautes en fer una cerca tendeixen a escriure el nom del producte específic, com per exemple “cartutx Epson stylus r200”, si creem subapartats a la web per a les cerques més concretes podem aconseguir més clients que si només utilitzéssim paraules clau més genèriques com “cartutxos per a impressora”.
És necessària la optimització denllaços interns dins del web que dirigeixin a productes o categories usant com a enllaç les paraules clau adequades. Això ajuda els cercadors com Google a localitzar i indexar altres pàgines de la web. Els enllaços incrementen la rellevància del lloc i ajuden a millorar la visibilitat de la web augmentant així el seu posicionament orgànic. Aconseguir enllaços de qualitat des d'altres llocs, backlinks, és un element important que ens pot ajudar a ser els primers a Google, per això és recomanable tenir un bloc de l'empresa on es pugui parlar dels productes i generar contingut d'actualitat interessant per al client.
Com hem comentat a altres entrades del bloc les campanyes de social media, és a dir la utilització de les xarxes socials com Google+, Facebook o Twitter, ajuden a millorar el posicionament web.
Finalment és recomanable que la web permeti als visitants deixar comentaris ja que això augmentarà la rellevància del lloc també daquesta manera la comunicació entre empresa i client no és unidireccional i sestableix un major vincle de confiança.