Que les teves imatges apareguin a Google augmenta la teva rellevància a la xarxa
Les imatges que apareixen als resultats de cerca de cercadors com Google procedeixen de blocs, webs de mitjans de comunicació, bancs d'imatges etc. Google té la capacitat d'indexar imatges en format JPEG, GIF, BMP, PNG, SVG i WebP.
Quan fem una cerca d'imatges a Google el cercador identifica el que estem buscant, és a dir que en una cerca de “macarrons” sap diferenciar el que són macarrons d'un altre tipus de pasta i ens mostra tan sols les imatges que es corresponen a macarrons. Quan els nostres algorismes indexen imatges tenen en compte el contingut textual de la pàgina web on està ubicada per tenir informació sobre aquesta, també es fixen en el cos i títol de la pàgina, ia més es pot obtenir informació de la imatge amb la seva nom de fitxer. Una altra manera de saber més sobre la foto és obtenir informació sobre ella a través del peu de la imatge. Perquè el cercador pugui trobar les imatges que tens a la teva web o bloc assegura't que aquestes es puguin rastrejar, per fer-ho ha d'estar en un dels formats compatibles que comentàvem a l'inici d'aquesta entrada. És important que el nom de la imatge tingui relació amb el contingut d'aquesta i amb el que hi hem escrit a la nostra pàgina.
De vegades el robot de Google és el que rastreja les imatges i no el de Google Imatges, això passa quan no és segur que una URL dirigeixi a una imatge, és a dir que primer rastregem la URL amb el robot. En cas que una URL dirigeixi a una foto o imatge la tornarem a visitar amb el robot de Google Imatges, és per això que és recomanable permetre el rastreig de les imatges i les pàgines tant amb el robot de Google Imatges com el de Google .
Enviar un sitemap de les imatges té avantatges, els sitemaps ens indiquen què tenim imatges noves i ens poden proporcionar una descripció que ens ajudi a saber què són.
Si les imatges del vostre lloc web apareixen als resultats de Google Imatges teniu més possibilitats de ser visitat per persones que estiguin interessades en els serveis o productes que ofereix la vostra empresa i aparèixer dels primers resultats a Google.