Les xarxes socials han transformat les formes de consumir i compartir allò que ens interessa. Encara que sabem que les xarxes socials són una eina important de estratègia de màrqueting no és fàcil l'elecció dels KPI 's adequats. Els KPI 's són els indicadors clau de rendiment que ajuden a les empreses a saber si s'està realitzant un bon treball en relació amb els seus objectius estratègics de màrqueting, és a dir un KPI ens diu si anem per bon camí.
En aquesta entrada de bloc et mostrem alguns dels KPI 's més relevantesa l'hora de donar seguiment al teu pla de presència, captació i fidelització a les xarxes socials.
presència
En aquest aspecte hem de mesurar l'abast de la nostra presència, serveix per saber a quantes persones estem arribant a través de les nostres comptes en xarxes socialscom Facebook, Twitter, Youtube o articles d'un bloc també per quantificar les visualitzacions d'imatges en xarxes com Flickr o Instagram. El KPI de presència és el més fàcil de mesurar, tan sols cal fer accions com mirar la quantitat de visites que té el teu blog, els amics que tens al Facebook o les vegades que s'ha reproduït el teu vídeo a Youtube.
captació
Per tal de supervisar la captació a través de les xarxes socials serà imprescindible que etiquetes els missatges i campanyes amb valors recognoscibles per la teva eina d'Analítica Web perquè et sigui possible mesurar els seus efectes en relació a l'trànsit que generen. Per potenciar encara més la fase de captació pots agregar-li un valor monetari de referència per obtenir la visibilitat d'un ROI aproximat, en relació a el cost mitjà que tens per cada visita que generes per campanyes d'adquisició no orgàniques com Google Adwords.
fidelització
Per mesurar la fidelització cal quantificar l'efecte produït entre la marca i els usuaris respecte als missatges enviats a través de les xarxes o blocs en què escrius, és a dir a Twitter una marca de fidelització són la quantitat de retweets d'un dels teus missatges, a Facebook els "m'agrada" i al bloc clics. Per obtenir unes dades que ens ajudin en la nostra campanya de màrqueting en línia és preferible seleccionar els missatges enviats per la teva empresa i reagrupar per temàtiques o productes per avaluar quals tenen més impacte entre els clients per potenciar-los.
Si vols que la teva empresa aparegui la primera a Google has de tenir en compte els aspectes anteriors i fer una campanya de màrqueting en línia a través d'una empresa especialitzada com AmesB.