El cercador de referència de la xarxa sens dubte és Google, per això s'ha tornat una eina imprescindible per als experts en el posicionament natural de pàgines web. Google analitza diferents aspectes de webs i blocs per valorar-los i confiar-hi. Un dels factors que el gran cercador nord-americà té en compte és la antiguitat del lloc, és a dir un domini que tingui un cert temps de permanència a la xarxa serà analitzat abans per Google que un que s'acaba de crear i per tant el primer comptarà amb la confiança del cercador. Un altre criteri analitzat són els enllaços de qualitat de la web, com més bons siguin els enllaços més prestigi tindrà el site, cal tenir en compte que no és recomanable abusar dels enllaços recíprocs entre les pàgines perquè Google pot penalitzar la web en qüestió.
La tàctica que valora Google a SEO i és la més coneguda pels usuaris és les paraules clau de qualitat per posicionar el domini web. És recomanable que la quantitat de paraules clau escollides per posicionar la web o bloc no sigui superior a vuit per tal que es distribueixi el pes per tot el text. Una característica essencial per a qualsevol web és que aquesta ha de tenir contingut de qualitat que pugui interessar als usuaris, en aquest camp un bon disseny o imatge del lloc també ajuda que l'internauta hi romangui més temps. Perquè el cercador valori positivament la teva web i puguis aparèixer el primer a Google has de fer una bona feina deposicionament SEO i així arribar al màxim nombre possible de clients.
Com se sol dir: si no ets a Google no existeixes.