Què has de saber de l'linkbuilding després de l'actualització Penguin de Google

google-pinguinGoogle ha actualitzat Pingüí però la rellevància en la qualitat dels links no ha variat gaire perquè continua sent igual d'important que abans. El que sí que ha canviat són les maneres com s'han de construir els links ja que el que Google pretén amb l'actualització de Penguin és castigar, penalitzar, les webs o blocs que hagin amuntegat una gran quantitat de links de manera poc natural.

Per entendre'ns millor vegem una comparació de com era la situació dels enllaços abans de la nova actualització Pingüí de Google.Ens centrem en els dos tipus de enllaços principals:

1. SEO pur

Parlem d'aquells links que s'aconsegueixen amb l'objectiu d'escalar llocs als cercadors, en altres paraules incrementar el SEO de la web. Aquests links es poden aconseguir de diverses maneres, en entrades de blocs, perfils a xarxes socials etc.

2. Trànsit SEO+

Es tracten dels links que originen SEO per al lloc (per sortir dels primers als cercadors) alhora que aporten trànsit (és a dir que entren usuaris a la web). Un exemple daixò són les entrades en algun bloc rellevant relacionat amb la nostra empresa o negoci. Són links que aconsegueixen apropar més usuaris a la web.

Abans es feia especial atenció a l'obtenció dels links de SEO puro, aquells que ens posicionaven entre els primers llocs a Google encara que la web no tingués un contingut important o de qualitat. Google ha plasmat el seu descontentament a través de penalitzacions a les webs que tan sols se centraven a aconseguir links per aconseguir sense preocupar-se pels interessos de l'usuari o la qualitat del seu contingut, és a dir sense considerar si aportaven alguna cosa útil a la xarxa. Pel que fa als links que aporten pur SEO, segueixen funcionant encara que cal ser conscient que obtenir links sempre ha d'estar acompanyat amb contingut de qualitat útil per a l'usuari.

Pel que fa al SEO+trànsit, aquell que millorava el SEO de la web i generava trànsit segueix estant en vigor, tenir la nostra web en altres de certa autoritat milloren el SEO del lloc. Amb l'actualització de Google pingüí cal parlar de links ROI; el SEO que s'ha de practicar actualment ha de ser el que aporti millores al SEO, al trànsit de qualitat ia les conversions. La principal diferència entre els links ROI i els que aporten millores al SEO és que els primers poden aportar trànsit de millor qualitat i per tant conversions, aquests links tenen més valor perquè estan construïts per assolir les vendes.

Obtenir links i millorar l'estratègia de linkbuilding després de l'actualització de Google és positiu tant per a les empreses de màrqueting en línia com per als seus clients ja que aquests aconseguiran unes millors posicions als cercadors, millores en el trànsit i al ROI de la seva web.

www.amesb.es/develop