Mark Zuckerberg ha anunciat novetats tecnològiques al Facebook. El nou de la xarxa social més popular és Cerca de gràfics, A cercador oficial de Facebook. Amb aquesta nova eina els usuaris podran fer cerques relacionades amb el contingut publicat a la xarxa social per totes aquelles persones que segueixin a Facebook.
Facebook encara no ha comunicat la data oficial a partir de la qual Cerca de gràfics estarà disponible. Igual que apliquem el SEO a les pàgines web per millorar elposicionament en els cercadors, Per al nou cercador podem aplicar pautes semblants per aparèixer entre els primers resultats. A l'tractar-se d'un cercador cal tenir optimitzada nostra pàgina de Facebook de l'empresa, negoci ... Així que parlem d'alguna cosa relativament nou, el SEO de Facebook.
Graph Serach juntament amb Facebook SEO és l'oportunitat de molts negocis perquè els usuaris trobin la seva pàgina, es a dir que si a algú li interessa "cuina tailandesa" i el busca (en un futur quan estigui disponible al cercador) en Graph Search les pàgines sobre aquest tema han de "competir" entre elles per aparèixer la primera i guanyar seguidors. Tot això són suposicions perquè encara no està disponible la nova eina però segurament el SEO serà important a la xarxa social així que millor estar preparats per quan arribi el moment.
Com preparar la nostra fanpage per al SEO?
- Tenir un URL personalitzada o Vanity URL: És important que a l'URL de la pàgina aparegui el nom de la mateixa o la temàtica. Si es tracta d'un negoci local seria recomanable incloure el nom de la ciutat en la qual es troba.
- la direcció: De l'empresa, negoci, grup ... ha d'estar actualitzada perquè els usuaris ens puguin trobar amb facilitat segons la seva ubicació.
- contingut: Amb el nou cercador de Facebook haurem de optimitzar el nostre Timeline, per això cal tenir una bona posició EdgeRank, posant-li atenció a les actualitzacions amb contingut visual com imatges o vídeos, fent que les entrades siguin atractives i rellevants per als usuaris. Quan vam publicar contingut en xarxes socials cal tractar de no bombardejar els seguidors amb molta informació, equilibrar la balança entre la informació que volem publicar nosaltres i la que vol l'usuari, sempre de qualitat.
- Tipus de missatges: Les publicacions a internet han de ser curtes, directes i concises, cal procurar resumir a l'màxim el que volem transmetre. Han de ser missatges impactants que captin l'atenció dels nostres seguidors.
- Actualització d'entrades antigues: Graph Search permetrà trobar les publicacions més velles fàcilment, per això has d'assegurar que corresponen a la línia que aquestes seguint actualment per afavorir la teva posicionament web efectiu i el teu futur posicionament a Facebook. Quan parlem de l'actualització de les entrades ens referim a revisió d'enllaços, dades correctes etc.
Les recomanacions anteriors són una guia per optimitzar una pàgina de Facebook, quan Cerca de gràfics estigui disponible segurament sorgiran nous aspectes que haurem de tenir en compte per al SEO.