Publicitat efectiva per al posicionament web
Publicitat efectiva per al posicionament web - Els anuncis que més recordem són aquells que per algun motiu ens han impactat o emocionat. La publicitat que té en compte el costat emocional de el públic sol tenir més èxit que la publicitat informativa.
La publicitat, ja sigui a internet, televisió o paper, ha d'impactar emocionalment a l'espectador perquè tingui un efecte sobre ell, que és el que es busca. L'objectiu de la publicitat és promocionar un producte, servei o marca i que aquest sigui no només vist pel possible usuari sinó també recordat a curt i llarg termini, tot el que apel·li a les emocions personals i que produeixi un sentiment en el receptor serà recordat.
la publicitat emocional interessa a les empreses que han de tenir en compte el posicionament web i la optimització web perquè és un bon mètode per escalar posicions i arribar a aparèixer el primer a Google. Aquest tipus de publicitat emotiva requereix tenir clar a qui va dirigit el missatge per poder definir-se millor i ser més eficaços, és a dir que cada grup en la societat té una identitat, per exemple no és el mateix fer un anunci dirigit als adolescents que a els adults.
Ja que hem definit a el públic a què ens anem a dirigir (tenint en compte les seves preferències, ideologia, nivell econòmic etc.) vam començar a basar-nos en diversos criteris perquè la publicitat emocional sigui efectiva, alguns d'aquests aspectes són:
- generació: cada generació té les seves peculiaritats, moda, vivències, esdeveniments, ídols, música ... Aquests elements formen part de tota una generació i és el que els uneix. Si volem dirigir-nos a un grup d'edat concret hem de tenir en compte la seva generació i buscar quins elements podríem incorporar a la nostra campanya publicitària perquè així els espectadors se sentin identificats amb allò que anunciem.
- cultura: Si a el públic a què ens dirigim els uneix la cultura o les tradicions pròpies de el grup és un bon factor a tenir en compte.
- empatia: posar-se en la pell de l'usuari és un exercici per esbrinar què li interessa i quines són les seves preferències. Cal conèixer a el públic a què ens dirigim per poder definir la campanya i saber com van a respondre davant ella. Un error que cometen moltes empreses és fer grans espots publicitaris sense conèixer l'usuari a què va dirigit.
- moment: és important el context en què es troba la publicitat. L'actualitat política, econòmica i social també és un element que no cal eludir. Un gran exemple de publicitat emocional que té en compte l'actualitat és l'últim anunci de "Campofrío"En el qual es fa referència a la difícil situació econòmica, a la precarietat laboral, a les estafes de les preferents bancàries etc. És un anunci que ha arribat emocionalment a la població perquè toquen temes que els afecten, aquesta és la clau de la publicitat emocional.
Tot i que la publicitat emocional sol estar vinculada a la televisió perquè aquestes campanyes majoritàriament es basen en l'audiovisual també és un element clau de l' SEO. Aquesta publicitat emotiva si és bona afectarà directament el posicionament web del nostre espai en línia, fent que l'empresa sigui més visible per a tots els usuaris.
Si vols que la teva empresa sigui visible a internet, que aparegui en els primers resultats de Google, consulta els nostres serveis es posicionament web, SEO, SEM, SMM ...